onsdag den 12. november 2014

Ler



Så er jeg igang med de sidste rester af leret...
Her en lille figur, som jeg forsøgte at trykke ned i en gennemsigtig plastik-form. Det var egentlig sjovt at kunne følge med i, hvor meget der skulle trykkes, for at alle lufthullerne kom væk...



Et smukt efterårsblad trykt ned i et udrullet stykke ler med et viskestykke imellem


Jeg skærer kanterne fra rundt om bladet, så det tager facon


Og så lægger jeg det til tørre i en skål beklædt med film - spændende at se når det tørrer...



En anden slags blad på tryk



Og endnu et - det er vigtigt når man trykker blade, at "sprosserne" er meget tydeligt, da det ellers ikke bliver så meget at se på leret.



"Bladet" lægges til tørre i et plastikbæger



Et fint. grønt blad til tryk



Kanterne skæres fra



Denne lægger jeg til tørre fladt



Endnu en paddehat og to pinde/stilke til at hænge dem på



Lige en lille sød nisse der minder os om, at det snart er december ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar