fredag den 8. februar 2013



BIOTOP

Februar 2013

EN DEJLIG VINTERDAG, MIN BIOTOP ER KLÆDT I SNE :-)

På vej mod biotopen fandt jeg hoppe-spor i sneen... Tænker en hare eller kanin måske har været et smut forbi...

Så smuk tager min biotop sig ud i vinterklæder. Smukt, lyst og helt anderledes end sidst jeg var der.
Dette træ er halvvejs væltet, nok i en storm forlænge siden. Sjovt at se hvordan roden delvist står op af jorden og resten  stadig er godt forankret i jorden.
Endnu et væltet træ. Denne gang er der dog ikke meget liv tilbage, stubben er ganske rådden og mør, men stammen har lagt sig pænt over til en anden gren og ligner en balance-bom.

En flot træstamme. Jeg faldt over hvordan sneen tydeligvis kun  satte sig på den ene side af stammen, så jeg kunne se vindretningen.


På hjemvejen stødte jeg på noget interessant.  Mens jeg havde været i skoven var der dukket et muldvarpeskud op af den hårde jord. Jorden var jo ellers dækket af sne, og pludselig stod et lille sort bjerg, så frisk at jorden stadig dryssede lidt ned ad siden. Spændende med små, så stærke dyr. Det fik mig til at tænke over, at der jo også er en masse liv under jordoverfladen og ikke kun det vi ser med det blotte øje :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar