onsdag den 24. september 2014

Barn og ler ;-)

Min dreng på 5 år, har været meget optaget af mit arbejde med leret, og spurgt om ikke han også måtte prøve...
Jeg lagde alle mine intentioner om hvad det skulle blive til på hylden, og gav ungen en klump ler. "Jeg skal også have værktøjet" sagde han, og det hele skulle med ;-)


Der æltes og arbejdes. Der bruges både fin- og grovmotorik, føles, røres, lugtes, kigges - alle sanserne er i sving.



Først skærer han lidt i klumpen med de forskellige redskaber.



Pludselig begynder han at trille kugler og sætte dem ovenpå hinanden. "Det ligner jo en snemand" kommer jeg til at sige. Og ja - det er det også ;-)



Der skal trykkes lidt for at få kuglerne til at hænge sammen, mor guider ham lige til at putte lidt slikker på, så det måske holder bedre.



Så skal der laves ansigt.



To øjne og en mund på den øverste kugle.



Til arme og ben bruges tændstikker (uden svovl, da han ellers uden tvivl gerne ville antænde enderne, hvilket nok ville se flot ud et lille øjeblik).



Han vurderer hvor på kroppen de skal sidde.



En lille prop til hat og den er fin og færdig. Jeg holdt faktisk fingrene på ryggen for en gangs skyld - det er helt hans egen ide og udførelse ;-) Han ser jo glad og tilfreds ud ;-)

Så bestemt et godt materiale til børnehavebørn, både som fri opgave eller en forudbestemt aktivitet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar