mandag den 29. september 2014

Lyshus

Det er så moderne med keramik-lyshuse alle vegne, så jeg tænkte, at det vil jeg da forsøge mig med - har lige det helt rette sted til det - hvis det lykkes ;-)

Plader rulles ud vha pladeteknik - og jeg gør dem ret tykke for at de skal være robuste. Pladerne skæres med kniv ud efter en firkantet "skabelon"



Der skal laves op i spids mod taget på endestykkerne - nu er alle væggene klar, og der ridses og smøres slikker på.



Rejsegilde ;-) Jo flere vægge der kommer på, jo sværere at få fingene ned i huset til at få samlingerne rigtig tætnet



Taget laves, måles på huset og tages af igen. Det er et helt ingeniør arbejde at få målt ender, kanter og tag, så det ser pænt og ens ud...



Jeg lægger taget på, og presser det lidt ned, så det kommer til at passe præcist til huset



Så er det ved at være på højkant, og vinduer og døre glattes lidt med vand på fingene for at gøre overfladen fin og jævn



Synes egentlig det blev et helt fint (og robust) lille hus. Nu er det spændende at se om det kan holde til hele processen og der ikke er lufthuller eller andet der driller undervejs


Ingen kommentarer:

Send en kommentar