onsdag den 10. september 2014

Net-making

Påbegyndelse af processen omkring at lave mit eget net.


Jeg har søgt en del på internet/you tube for at finde ud af hvad grundtanken er bag det at lave sit eget net. Det har været helt umuligt for mig, og Aabenraa bibliotek at finde brugbar litteratur i bøger, men det ser ud til, at internettet er min ven ;-)

Her har jeg fundet nogle forskellige metoder, som jeg vil forsøge at arbejde med. 



Denne "nål" (net-needle) kan laves med forskellige hulstørrelser og ville fungere fint til et net til at fange større fisk. Men da jeg jo ønsker at lave reje-nettet, tror jeg at jeg vil forsøge mig med "knude-metoden" som ses på det øverste billede i dette indlæg.
Jeg skal nu ud og finde egnede materialer. I Panduro hobby havde de ikke noget, så idag tager jeg i byggemarked.



Endnu et net med den smarte net-needle. Det absolut meste jeg har fundet foregår på engelsk, men det må jo være en udfordring oveni...



Her er der selv lavet/snittet en net-needle.

1 kommentar:

  1. Det ser da ellers spændende ud :-). Glæder mig til at følge processen, og good luck med det engelske ;o)

    SvarSlet